تندیس طلایی متعلق به شهر شوش، ساخت 3400 سال پیش
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

تندیس طلایی متعلق به شهر شوش، ساخت 3400 سال پیش
 
 

ای نتندیس طلایی، به بلندی 75 سانتی متر و پهنای 34 سانتیمتر، در هزار وچهارصد سال پیش از میلاد در دوره ی ایلامیان میانه در شهر شوش ساخته شده واکنون در موزه ی لوور نگهداری می شود. این شیء به همراه اشیاء دیگری که بیشترشان از مواد بسیار ارزشمندی ساخته شده بودند در نزدیکی نیایشگاه اینشوشیناک خدای بزرگ شهریافته شد. باتوجه به اینکه جنس تندیس طلاست و نیز با کنکاش در مدل لباس وفرم آرایش مو، می توان نتیجه گرفت که به احتمال بسیار زیاد این شخص شاه بوده.

این مجسمه  لباس بلندی با آستین های بلند به تن دارد و بخش دامن لباس داری حاشیه است و نقاطی در آن کنده کاری شده و بخش بالای لباس نیز نقش رز مانندی دارد. در طراحیِ صورت دقت دوچندانی به کار رفته است.  چشمان درشت در زیر ابروان بهم پیوسته ی پرپشت و ریشی که از روی گونه ها شروع می شود و به صورت موج دار تا سینه پایین می آید و در نهایت به صورت افقی آرایش شده است. این شخص دست راست خود را بالا برده است که نشانه ی نیایش است و بادست چپ خود بز کوچکی را به عنوان پیشکش حمل می کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 324
بازدید کل : 1436490
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1